Szkolenia, meet-upy i konferencje to jedna z najlepszych form inwestowania w rozwój przedsiębiorstwa. Stwarzają one możliwość nie tylko podniesienia kompetencji pracowników, lecz są też okazją do wypromowania marki firmy. Sprawdź, dlaczego taka forma promocji jest korzystna zwłaszcza w przypadku młodych biznesów! 

Event z korzyścią dla firmy

Każde szkolenie jest inwestycją – nie tylko w pracowników, lecz także w firmę. Dla pojedynczego pracownika celem szkolenia jest przede wszystkim zdobycie nowych kompetencji wraz z podniesieniem tych już posiadanych. Dla firmy zaś organizacja eventu to doskonała okazja do budowania branżowej reputacji i, co za tym idzie, promocji własnej marki. Kiedy przedsiębiorstwo staje się organizatorem wydarzenia tematycznie związanego z jego działalnością, nie tylko podnosi swoją rozpoznawalność w branży, lecz także występuje w roli eksperta w danej dziedzinie. Może to przynieść wymierne korzyści zarówno w budowaniu własnej renomy na rynku, jak również może pozwolić na pozyskanie nowych klientów.

Networking – tajna broń menadżera

Przygotowanie branżowych wydarzeń jest również doskonałą okazją do zbudowania sieci biznesowych kontaktów (ang. networking). Wielu przedsiębiorców w codziennej działalności wciąż zaniedbuje ten element. Networking jest jednak kluczowym działaniem wtedy, gdy zależy nam zarówno na skutecznym pozyskaniu nowych partnerów, jak również wzmocnieniu więzi z już obecnymi. Nic tak nie wzmacnia relacji, jak rozmowa po prelekcji przeprowadzona w miłej atmosferze. Świetnym sposobem na rozszerzenie bazy kontaktów jest również pozyskanie od uczestników szkolenia adresów e-mail, które podadzą oni w formularzach zgłoszeniowych – dzięki temu zbiór kontaktów naszej firmy szybko wzbogaci się o wartościowe namiary.

Co daje networking?

Poprzez rozszerzenie sieci kontaktów zawodowych stwarzamy naszej firmie nowe możliwości rozwoju i współpracy z partnerami. Jest to szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw działających w młodych, dynamicznie rozwijających się dziedzinach, w których staż poszczególnych firm na rynku jest dosyć krótki, a baza kontaktów pozostaje wąska. W takiej sytuacji nawiązanie nowych biznesowych znajomości jest korzystne dla każdej ze stron: dzięki temu zwiększa się przepływ informacji, wymiana handlowa, a także zwiększają się możliwości czerpania inspiracji od partnerów, z którymi nawiążemy kontakt dzięki konferencji.

Organizacja szkolenia potwierdzeniem jakości firmy

Firmowanie specjalistycznego eventu własnym logo przyczynia się również do wzmocnienia relacji z obecnymi klientami. W ten sposób zyskują oni potwierdzenie jakości, jaką prezentuje nasza firma. Również dobór odpowiednich prelegentów, będących specjalistami w swojej branży, pozytywnie przyczyni się do scementowania wizerunku naszej firmy jako przedsiębiorstwa poważanego w branży, które najwyższą wagę przykłada do podążania śladem najnowszych trendów. Warto przy tym rozważyć darmowy wstęp na organizowane przez nas wydarzenie. Dzięki darmowemu dostępowi do naszej konferencji zwiększymy wzbudzane nią zainteresowanie. Pamiętajmy przy tym, by całe wydarzenie odbywało się w odpowiednio wyposażonej, przeznaczonej do tego typu imprez Sali konferencyjnej – w końcu pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz.

W skrócie – co może zyskać firma na organizacji szkolenia, meetupu czy konferencji ze wstępem wolnym?

a) zwiększenie świadomości marki wśród uczestników i osób zainteresowanych wydarzeniem;
b) zwiększenie sprzedaży / wyników finansowych;
c) wzmocnienie wizerunku jako eksperta w swojej branży;
d) budowanie sieci kontaktów w branży;
e) wzmocnienie bezpośrednich relacji z klientami i potencjalnymi klientami;
e) możliwość stworzenia bazy mailingowej;
f) możliwość edukowana klientów (w przypadku trudnej / młodej branży np. takiej jak SEO, ale też w przypadku firmy, która stworzyła skomplikowane platformy / serwisy internetowe i musi wyedukować swoich przyszłych klientów jak z tych platform korzystać);