+48 71 794 56 57 | +48 789 237 301 office@fullserviceoffice.pl

Wynajem biura to wygodna opcja dla wielu przedsiębiorstw, którym zależy na oszczędności pieniędzy oraz znalezieniu przestrzeni gwarantującej komfortowe warunki pracy. Jak dobrać biuro idealne? Na co zwracać uwagę przy wynajmowaniu przestrzeni biurowej? Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule.

1. Lokalizacja biura

Kluczową kwestią przy wyborze biura jest jego lokalizacja. Wybierając miejsce zakwaterowania firmy, weź pod uwagę czynniki, które wpłyną na prestiż firmy oraz zapewnią wygodę pracownikom i potencjalnym klientom przedsiębiorstwa. Biuro, które położone jest w centrum miasta to wizytówka firmy, budząca zaufanie wśród odwiedzających oraz gwarantująca bardzo dogodny dojazd – wszystko to dzięki bliskości do przystanków autobusowych i tramwajowych, parkingom dla aut czy ścieżkom rowerowym. Kolejnym aspektem, który wpływa na komfort pracy w sercu miasta, jest niedalekie położenie sklepów i lokali z jedzeniem, do których udasz się w czasie przerwy w pracy.

2. Standard lokalu

Kolejnym czynnikiem, który podnosi standard pracy oraz budzi pozytywne skojarzenia z firmą, jest stan budynku i wynajmowanej przestrzeni. Nowoczesne biurowce czy zadbane kamienice to obiekty, które podnoszą renomę przedsiębiorstwa oraz zapewniają komfortowe warunki pracy. Podczas wyboru biura, zwróć uwagę na dostęp do światła naturalnego, klimatyzację, wyposażenie czy odpowiednią akustykę, która wpływa na swobodną komunikację między zespołem. Pamiętaj również o odpowiednim doborze kolorów ścian, które pomagają w skupieniu oraz wspomagają kreatywność pracowników.

3. Czynsz i opłaty dodatkowe

Kwestie finansowe w kontekście najmu biura nie ograniczają się jedynie do samego czynszu. Przed podpisaniem umowy upewnij się, czy wynajem nie wiąże się z ukrytymi kosztami – w takim wypadku warto poprosić o wzór umowy najmu oraz dostęp do rachunków z poprzednich miesięcy. Dzięki temu oszacujesz względne wydatki miesięczne oraz przygotujesz się do innych opłat, które wymagane są przez właściciela lokalu. Wśród dodatkowych opłat znajdują się, m.in.:

  • opłaty licznikowe,
  • opłaty komunalne,
  • opłaty za media,
  • opłaty za inne usługi (utrzymywanie powierzchni wspólnych, administracja, ochrona).
Zobacz też:  Praca freelancera – wady i zalety

4. Umowa

Nawet jeśli biuro spełnia Twoje oczekiwania pod kątem lokalizacji, standardu czy wyposażenia, pamiętaj o stronie formalnej wynajmowanego lokalu. Umowa najmu powinna być czytelna dla obu stron tak, aby uniknąć ewentualnych sporów oraz konsekwencji, które skomplikują sytuację firmy. Oprócz danych o adresie, podmiotach umowy oraz kwestiach finansowych umowa powinna zawierać, m.in.:

  • datę i miejsce podpisania umowy,
  • czas trwania najmu,
  • precyzyjne określenie przedmiotu najmu,
  • obowiązki stron,
  • warunki finansowe (czynsz, opłaty dodatkowe),
  • sposób płatności,
  • szczegóły związane z rozwiązaniem umowy,
  • kwestie prawne,
  • podpisy każdej ze stron.

W przypadku, w którym umowa nie jest do końca zrozumiała, skorzystaj z pomocy profesjonalnego prawnika, dzięki któremu unikniesz ewentualnych sporów z właścicielem lokalu.